Kako biste proces učenja vlastitim sposobnostima i talentima učinili još zanimljivijim, pripremili smo vam nekoliko zadataka za samostalan istraživački rad.
Napiši dvije e-poruke pridržavajući se pravila o njihovu pisanju. Jedna poruka neka bude osobna, a druga službena. Primatelje i sadržaj pisma odaberi sam/sama.
Međutim, to nećeš moći učiniti ako nemaš svoju adresu elektroničke pošte. Naime, svaki korisnik elektroničke pošte ima vlastiti elektronički »poštanski sandučić«. "Poštanski sandučić" je korisnički račun na računalu-poslužitelju koje poslužuje mrežu i gdje se pohranjuje pristigla elektronička pošta. Računu je pridodana i jedinstvena adresa elektroničke pošte, kojom se definira njezino odredište, Adresa e-pošte se sastoji od korisničkog imena, naziva poslužitelja i domene (npr. hrvoje.horvat@gmail.com); tipografski znak @ u adresi označava »pri« ili »kod« (engl. at). Računu se pristupa uz predočenje korisničkog imena i lozinke.
Ako nisi siguran/sigurna kako izraditi svoju adresu elektroničke pošte, pitaj nekoga od svojih učitelja ili ukućana neka ti u tome pomognu. Sretno!
Nakon što si na internetskoj poveznici proučio/proučila kako se piše pismo u programu Word Online, pokušaj ga i ti napisati. Sam/sama odredi primatelja i odluči želiš li napisati privatno, poslovno ili javno pismo.
Istražimo
Uzmi dvoje današnje ili jučerašnje dnevne novine i u njima pronađi vijesti koje informiraju o istom događaju koji je u tom danu bio jedan od najvažnijih. Usporedi ih. U njima označi dijelove koji odgovaraju na pitanja: tko, što, gdje, kada i zašto.
Zaključi u kojim se dijelovima te vijesti razlikuju, a u kojim su iste. Jesu li i jedne i druge novine prenijele iste informacije? Jesu li im na prvom mjestu istaknute kao bitne iste informacije?
Novinsko izvješće dostupno na internetskoj poveznici pozorno pročitaj te ga skrati i preoblikuj u vijest.
Pročitaj sljedeće upute i nauči plesati. Važno je napomenuti da se taj ples izvodi u skupini pa bi bilo dobro da pokrete uvježbaš sa svojim prijateljima ili ukućanima.
Kalimba de Luna
Svrha je te vježbe razgibati se, uskladiti pokrete i zabaviti se.
Pripremi glazbenu pratnju – pjesmu „Kalimba de Luna“ koju izvodi Tony Esposito.
Upute: Članovi skupine stoje u krugu. Jedan od članova čita upute i prati ritam glazbe usklađujući ga s pokretima.
Ostali ga slijede i oponašaju:
Naravno, sve u taktu glazbe! Zatim sve ponovite koliko god puta želite.
Djelovanje vježbe
Ples potiče cirkulaciju, članovi skupine postaju opušteniji u ophođenju, potiče se rad mozga tijekom izvođenja pokreta i istodobne koncentracije na redoslijed uputa. I nije manje važno – plesači se smiju, skupina se zbližava i opušta.
Odaberi neki pojam koji je i inače predmet tvojega interesa pa istraži što o tom pojmu piše u različitim stručnim knjigama koje su ti dostupne: u rječniku, enciklopediji, leksikonu, školskom udžbeniku i dr. Usporedi natuknice iz različitih stručnih izvora i zaključi po čemu su iste, a po čemu se razlikuju.
Marica je putem društvenih mreža uputila poziv upomoć.
Pročitaj njezinu molbu i podijeli s njom kakav zanimljiv recept - otkrij joj jelo kojim može zadiviti svoje goste.
Traži se recept...
Dragi svi! Večeras imamo divne i iznimno važne goste i željela bih im pripremiti kakvo zanimljivo i ukusno jelo. Međutim, kreativnost me napustila i nemam baš nikakvu ideju o tome što pripremiti. Imate li vi kakvu tajnu iz svoje kuharice?
Zahvalna Marica
Zamisli da si televizijski urednik / televizijska urednica te napiši prijedlog svojega televizijskog programa tijekom jednoga dana. U osmišljavanju svojega savršenog programa vodi se ponajprije svojim osobnim interesima i uživaj!
Samostalno učenje vrijeme je za kreativnost i kritičko promišljanje. Vjerujemo da ste odabrane aktivnosti uspješno odradili i saznali više o hrvatskom jeziku.