• CARNET obilježava 30 godina i razvija “Nove prilike”

    27. 10. 2021.

    Primjena umjetne inteligencije u obrazovanju samo je jedna od zanimljivih tema CARNET-ove trodnevne, 23. konferencije za korisnike koja se ove godine održava pod nazivom “CUC 2021: Nove prilike” i u srijedu, 27. listopada 2021. svečano je otvorena u Konvencijskom centru Šibenik.

    Tim događajem Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET ujedno obilježava 30 godina uspješnog djelovanja u poticanju primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju.

    Program otvorenja konferencije svojim dolaskom uveličao je prof. dr. sc. Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja, te pritom izjavio: “Danas je praktički nezamislivo funkcioniranje obrazovnog sustava bez potpore CARNET-a i svega onoga što CARNET čini. Htio bih vam zahvaliti za ta velika postignuća kojima ste omogućili prošlogodišnje odvijanje školske godine koju smo uspješno priveli kraju. Sada smo na početku ove školske godine ponovno suočeni s razmahivanjem pandemije gdje ćemo sigurno u nekim trenucima trebati prelaziti i na online nastavu. Od ravnatelja smo čuli da je CARNET spreman i da je već unaprijedio neke mogućnosti, pa ćemo onda svi zajedno sigurno uspjeti uspješno prebroditi i ovu situaciju.”

    Okupljenima se obratio Hrvoje Puljiz, ravnatelj CARNET-a: “Kako bismo stavili naglasak na pozitivne aspekte svega novoga što nas je zadesilo u protekle skoro dvije godine – i sve one izazove koje smo prepoznali i ostvarili kao prilike – ovogodišnju smo konferenciju s pravom nazvali „Nove prilike“! Fokusirat ćemo se na sve one izazove koje smo na neki način pretvorili sada već u trendove u području učenja i poučavanja – kazao je Puljiz.

    Osvijestit ćemo važnosti i dobre prakse poučavanja usmjerenog na učenika u online i hibridnom okruženju. Istaknut ćemo načine i korištenja novih tehnologija, ali i ulogu umjetne inteligencije u obrazovanju. Razgovarat ćemo o važnosti odgojno-obrazovnih radnika u ulozi stručnjaka u osmišljavaju i implementaciji digitalnih tehnologija u proces učenja i poučavanja. Po prvi puta na konferenciji se bavimo i temom održivoga razvoja, odnosno odgovornog korištenja tehnologije u službi zelene škole.

    Značajan dio konferencije posvetili smo i našem projektu e-Škole. Nakon uspješnog pilot projekta i pune tri godine provedbe druge faze projekta, predstavit ćemo vam trenutni status provedbe. Važno nam je ovdje istaknuti brojne projektne aktivnosti koje slijede u nadolazećem razdoblju a iznimno su bitne za kontinuiran razvoj digitalne zrelosti škola – i poćenito za cilj samog projekta, a to su digitalno zrele škole.

    Kao ravnatelj CARNET-a, mogu vam obećati da ćemo (će CARNET) i dalje sustavno, i vjerujem kao i do sada, uspješno poticati digitalnu transformaciju obrazovnoga sustava i biti potpora digitalnim promjenama u društvu. To u prvome redu znači razvoj dobre mreže i niza usluga u skladu s potrebama svih skupina naših korisnika, pružanje različitih oblika obrazovanja i podrške za korištenje novih tehnologija u obrazovanju te zaštitu hrvatskoga digitalnog identiteta i prostora.

    Ove godine slavimo i 30. godina CARNET-a te se ovim putem želim zahvaliti svim dionicima koji su ugradili svoje znanje i trud u razvoj CARNET-a kako bi danas bio ono što je, a to je strateška institucija hrvatskog obrazovnog sustava”, rekao je ravnatelj CARNET-a.

    Otvaranju konferencije prisustvovali su i Danijel Mileta, zamjenik gradonačelnika Šibenika, te Bernard Gršić, državni tajnik u Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva i bivši “CARNET-ovac”. “Digitalno društvo mora biti sigurno, a to osigurava upravo CARNET”, istaknuo je među ostalim Bernard Gršić.

    Pokrovitelji konferencije su Ured predsjednika Republike Hrvatske i Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Nakon prošlogodišnjeg online formata uvjetovanog epidemiološkom prilikama, konferencija je ove godine organizirana u hibridnom izdanju, pa se može pratiti putem platforme za virtualne konferencije ili uživo u Šibeniku uz posjedovanje EU digitalne COVID potvrde.

    Ove godine konferencija nosi naziv „Nove prilike“ pa je tako i program fokusiran na teme vezane uz prilike koje pruža informacijsko-komunikacijska tehnologija – na primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju, hibridno i fleksibilno obrazovanje. Ove godine prvi puta konferencija obrađuje i temu održivog razvoja, odnosno primjene tehnologije za zeleni i održivi razvoj u školi.

    Konferenciju samo putem online platforme prati oko 1500 sudionika – učitelja, nastavnika i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama, profesora s fakulteta, CARNET-ovih sistem inženjera i koordinatora, članova znanstveno-istraživačke zajednice, te informatičkih stručnjaka i gospodarstvenika iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije. Za njih i sudionike koji fizički pristustvuju konferenciji je tijekom tri dana organizirano 50 radionica, niz interaktivnih izlaganja, tri pozvana predavanja, tri panel rasprave i dva okrugla stola.

    Kako postati bolji učitelj, Koliko sam uspješan u provođenju online nastave, Vodič za obrazovne influencere – učitelje nomade, Učiteljica kakva želim biti, Budućnost obrazovanja je multidisciplinarna, samo su dio predavanja održanih prvog dana konferencije “CUC 2021: Nove prilike”, koje je pratila velika posjećenost i dobra atmosfera.

    Predavanje na engleskom jeziku o obrazovanju učenika za njihovu budućnost, a ne za našu prošlost u srijedu je održao Andreas Schleicher iz Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i inicijator Programa za međunarodnu procjenu znanja i vještina učenika. Više od 20 godina radio je s ministrima i čelnicima obrazovanja na poboljšanju obrazovnog sustava.

    Predavač Andreas Schleicher govorio je o budućnosti obrazovanja na koje će utjecati i umjetna inteligencija. No, lako je reći, a teško je napraviti – dodao je, te napomenuo da je prije društvo trebalo nekolicinu izvanrednih ljudi, a danas treba sve. Tu se, naravno, postavlja i pitanje rizika od automatizacije – gubitka posla zbog robota, no što ljudi imaju više znanja i vještina, to su manje šanse od gubitka posla – rekao je. “Danas se učenike educira za zanimanja koja više neće postojati. Škole nemaju osjećaj za budućnost, već učenike educiraju za našu prošlost” – kazao je Andreas Schleicher i napomenuo kako nije dovoljno znati kemiju i fiziku, već treba razmišljati kao znanstvenik. Inovacija je spajanje točaka u veliku ideju. Moderni svijet više ne nagrađuje za ono što znaš, već za ono što možeš napraviti s tim znanjem – kazao je predavač i naveo primjere kako tehnologija pomaže u učenju: “Snaga tehnologije je u tome da može pratiti napredak učenika i učitelj koji tada može bolje znati kada krenuti dalje s gradivom. Upotreba tehnologije za učenike s poteškoćama daje im supermoći. Možemo pratiti kako različiti ljudi različito uče. Istaknuo je da se tehnologija upotrebljava kako bi ljudi dobili supersposobnosti.”

    Predavanja stranih stručnjaka se nastavljaju u četvrtak kada će Marco Neves, stručnjak za primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju, također na engleskom jeziku, govoriti o dobroj praksi uvođenja umjetne inteligencije u obrazovni sustav Portugala, te odgovoriti na pitanje kako se umjetna inteligencija može koristiti u okviru personaliziranog učenja.

    Zadnji dan konferencije rezerviran je za predavanje Fengchun Miaoa, direktora Jedinice za tehnologiju i umjetnu inteligenciju u obrazovanju u UNESCO-u. Fengchun Miao je zadužen za vođenje programa o umjetnoj inteligenciji u obrazovanju, razvoju digitalnih vještina za nastavnike i učenike, otvorenim obrazovnim resursima (OER), mobilnom učenju i budućim e-školama, o čemu će biti riječi i na njegovom predavanju.

    Povodom 30 godina CARNET-a o događajima koji su obilježili povijest Hrvatske akademska i istraživačke mreže, te o planovima za budućnost, govorili su prof. dr. sc. Predrag Pale, jedan od osnivača CARNET-a, prof. dr. sc. Dragan Primorac, ministar znanosti, obrazovanja i sporta od 2003. do 2009., Jasenka Gojšić, ravnateljica CARNET-a od 1998. do 2004. godine i Hrvoje Puljiz, ravnatelj CARNET-a.

Povratak na popis novosti