Izjava o pristupačnosti
Izjava o pristupačnosti
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET obvezna je osigurati pristupačnost otvorenih digitalnih obrazovnih sadržaja u skladu sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske.
Ova Izjava o digitalnoj pristupačnosti primjenjuje se na otvorene digitalne obrazovne sadržaje za 5. razred osnovne škole za nastavni predmet Povijest.
Status usklađenosti
Otvoreni digitalni obrazovni sadržaji za 5. razred osnovne škole za nastavni predmet Povijest u potpunosti su usklađeni sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora te zahtjevima europske norme EN 301 549 V1.1.2 (2015-04).
Nepristupačni sadržaj
Iznimke od usklađenosti sa Zakonom o pristupačnosti, prema četiri opća zahtjeva za osiguranje pristupačnosti – mogućnost opažanja, operabilnost, razumljivost i stabilnost – očituju se u sljedećim dijelovima sadržaja:
Mogućnost opažanja
Dinamični sadržaji poput videozapisa, 3D modela i virtualnih simulacija čitačima ekrana koje koriste slijepe osobe se ne prikazuje na isti način već su opisani tekstom. Zadatci koji se rješavaju pozicioniranjem elemenata u prostoru temeljem vizualne orijentacije, ponuđeni su u drugačijem formatu interaktivnih pitanja (odabir točnog odgovora, upis teksta i slično) ili je osigurano usvajanje odgojno-obrazovnih ishoda kroz druge sadržaje (tekst, video, audiozapisi).
Operabilnost
Operabilnost za sadržaje koji su aktiviraju prelaskom miša ili metodom povlačenja i ispuštanja elemenata osigurana je omogućavanjem upravljanja svih sadržaja uporabom tipkovnice.
Razumljivost
Zahtjev razumljivosti je u potpunosti zadovoljen. Sadržaji koji su tekstualno složeniji sadrže inkluzivnu inačicu teksta u kojoj je tekst formuliran u jednostavnim rečenicama, a ključni pojmovi su istaknuti.
Stabilnost
Zahtjev stabilnosti je u potpunosti zadovoljen.
Priprema ove Izjave o pristupačnosti
Ova Izjava pripremljena je dana 21. rujna 2020., sukladno Predlošku izjave o pristupačnosti koji je u skladu s Direktivom (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora.
Za pripremu ove Izjave korištena je metoda procjene u obliku testiranja pristupačnosti tijekom recenzijskog i evaluacijskog procesa u okviru provedbe Ugovora.
Testiranje pristupačnosti provele su osobe s različitim vrstama invaliditeta koje su napredni korisnici informacijske tehnologije.
Testiranja su izvršena na sljedećim operativnim sustavima, internetskim preglednicima i mobilnim uređajima: Mozilla Firefox, Google Chrome, iPhoneXS iOS Safari. Pomoćna tehnologija korištena tijekom testiranja: čitač ekrana NVDA (NonVisual Desktop Access) 2020, čitač ekrana Jaws 2020, VoiceOver, tipkovnica na zaslonu.
Sve upite vezane uz pristupačnost e-Škole DOS-a "Povijest 5" za peti razred osnovne škole, korisnici mogu uputiti Službi za korisnike (Helpdesk).
CARNET-ov Helpdesk možete kontaktirati:
e-poštom: helpdesk@carnet.hr
telefonom: +385 1 6661 555
telefaksom: +385 1 6661 630
putem CARNET-ove službene Facebook stranice
poštom: CARNET-ova Služba za podršku korisnicima, Josipa Marohnića 5, 10000 Zagreb.
Radno vrijeme CARNET-ovog Helpdeska je od ponedjeljka do nedjelje od 8 do 22 sata. CARNET je dužan na upit, obavijest ili zahtjev korisnika vezano uz osiguravanje pristupačnosti odgovoriti u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti, odnosno zahtjeva ili ga u istom roku, uz detaljno obrazloženje razloga koji zahtijevaju odgodu, obavijestiti o naknadnom roku u kojem će odgovoriti na korisnikovu obavijest ili zahtjev. U skladu s uobičajenim radom svog Helpdeska, CARNET će nastojati odgovore na upite obraditi unutar dva radna dana.
Inspekcijski nadzor
Tijelo nadležno za praćenje usklađenosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora sa zahtjevima pristupačnosti i nadzor nad provedbom Zakona o pristupačnosti je Povjerenik za informiranje Republike Hrvatske.
U slučaju nezadovoljavajućih odgovora na obavijest ili zahtjev za povratne informacije o pristupačnosti ovih mrežnih stranica, korisnici se mogu obratiti Povjereniku za informiranje putem elektroničke pošte: pristupacnost@pristupinfo.hr.
S ciljem pružanja informacija tijelima javnog sektora oko načina provedbe obveze osiguranja digitalne pristupačnosti, Povjerenik za informiranje otvorio je i info-telefon za digitalnu pristupačnost koji je dostupan na broju +385 1 2009 120, svake srijede i petka od 13 do 15 sati.
Ažuriranje sadržaja, osiguravanje tehničke ispravnosti i pristupačnosti
Redovno ažuriranje i održavanje sadržaja u okviru programske podrška koja uključuje osiguravanje tehničke stabilnosti, pristupačnosti i sadržajne ažurnosti izrađenih sadržaja osigurana je do 30.3.2021. Do navedenog datuma, sadržaji će biti redovno ažurirani, a tehnička ispravnost i pristupačnost redovno testirani, a sadržaj po potrebi ažuriran. Nakon 30.3.2021. tijekom perioda od 3 godine po završetku ugovorne obveze, osigurana je održivost funkcionalnosti isporučenih digitalnih obrazovnih sadržaja na najmanje istoj razini na kojoj je bila u trenutku primopredaje završene usluge, odnosno po završetku trajanja programske podrške od 6 mjeseci.